پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228399
نام دولت آينده بايد «تدبير» و «اقدام» باشد
تاریخ انتشار : 1396/04/21 17:59:05
نمایش : 1700
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اينکه جاي روحاني بودم باهنر را معاون اول نمي‌کردم، گفت: نام دولت تدبير و اميد بود اما به نظر من بايد نام دولت آينده، تدبير و اقدام باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدرضا باهنر رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري عصر امروز در نشست خبري اظهار کرد: پيروزي موصل را به ملت، نيروهاي مسلح و مرجعيت عراق تبريک مي گوييم. اين خبر هم ملت عراق و هم براي مردم ايران را خوشحال کرد.

وي افزود: هنوز زخم نامردمي هاي گروه هاي تروريستي وطني يعني منافقين روي تن کشور ماست. متاسفانه امروز برخي کشورهاي اروپايي همان طور که مواضع شان درباره داعش شفاف و عملياتي  نيست، سلف اين ها يعني منافقين را به رسميت مي شناسند. اين موصوع ظلمي است که به بشريت روا مي دارند. اگر چه ريشه تفکر تکفيري به اين سادگي ها از بين نمي رود اما انشالله با مدفون شدن سرکرده داعش، شاهد جمع شدن جنايات اين گروه باشيم.

باهنر در پاسخ به سوالي درباره حضور در کابينه به‌ عنوان معاون اول، گفت: دوستاني حسن ظن دارند به من و تشکر مي‌کنم. اگر من جاي روحاني بودم حتما باهنر را به عنوان معاون اول انتخاب نمي کردم. با وجود اينکه برخي کارهاي دولت يازدهم را تاييد مي کنم، طبيعي است که اختلاف نظرهاي جدي در مسائل سياسي و فرهنگي با روحاني دارم. من اعتقاد دارم که بايد دولت مستقر را براي حل مشکلات مردم کمک کرد. در انتخابات با وجود برخي نارسايي ها در مناظره ها، طرفين روي مطالبات مردم از جمله رونق اقتصادي، مسائل حاشيه نشيني و بيکاري به اجماع رسيدند. همه شهروندان بايد در جهت حل مشکلات، دولت را کمک کنند. البته بايد در جاهايي که دولت مي خواهد متن را به حاشيه ببرد يا حاشيه را تبديل به متن کند، نقدهاي مشفقانه خود را داشته باشند.

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه همه قوا را نمي شود به اندازه يکسان نقد کرد نظر شما چيست؟ گفت: نقد اگر مشفقانه باشد، از برکات نظام است که همه بايد اين سعه صدر را داشته باشند که بپذيرند. از نقدهاي مخرب بايد جلوگيري کرد. يکي از ابزار رياست سعه صدر است و مسئولان نبايد کم حوصله و نسبت به مجموعه خود تعصب داشته باشند.

باهنر در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه نظر شما درباره دولت در سايه چيست؟ اگر تشکيل شود شما حضور پيدا خواهيد کرد؟ افزود: معتقدم رقابت هاي سياسي و حتي مردم سالاري ديني در غيبت چند حزب چارچوب دار و قانوني به طور جدي تهديد مي شود. دولت در سايه در نبود احزاب خيلي معنا ندارد. اگر احزاب با هم کار کنند، تعاملات تعريف شدن درون حزبي افراد، حزب را هم متعهد مي کند. در مجلس هم ديديم که عده اي از نردبان ليست اميد بالا آمدند اما به اقاي عارف متعهد نبودند. در جريان اصولگرايي هم اين مسائل وجود دارد.

وي تصريح کرد: اعضاي دولت در سايه نه به رئيس خود متعهد خواهند بود و نه رئيس دولت به آنها تعهدي خواهد داشت. مگر اينکه جمنا بخواهد حزب باشد اما آنچه شنيده ام گفته اند مي خواهيم احزاب اصولگرا را با هم هماهنگ کنيم.

برخي در انتخابات بي علاقه نبودند که جاي جلاد و شهيد را عوض کنند

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح کرد: يکي از ويژگي هاي سياسيون ما اين است که مي خواهند منافع حزب را داشته باشند اما نمي خواهند هزينه هاي آن را داشته باشند.

باهنر ادامه داد: ملزوماتي وجود دارد که دولت در سايه تشکيل شود و به سمت تخريب دولت مستقر نرود و اگر قرار باشد چنين دولتي تشکيل شود من در چنين تشکيلاتي نخواهم بود.

وي درباره اظهارات روحاني عليه سپاه اظهار کرد: وحدت لازمه پيشرفت، عدالت و توسعه است و حرف هاي وحدت شکن مضر است و نبايد انجام شود. متاسفانه رگه هايي از هر دو جريان کمر همت بسته اند که فضا را تند نگه دارند. اين رگه ها ممکن است که خيلي کم و نازک باشند. عده اي در روز قدس آمدند عليه رييس جمهور شعار دادند البته اقدام قوه قضاييه که گفتند برخي را دستگير کرده اند، جاي تشکر دارد.

باهنر خاطرنشان کرد: من يک زمان گفتم اينکه آقاي اژه اي در نماز جمعه موضوع بني صدر را مطرح کنند - آن هم سه روز بعد از اينکه عده اي در روز قدس عليه رييس جمهور حرف هايي را مطرح کردند- کار دقيقي نيست. کار تحليلي کردن خوب است؛ برخي در انتخابات بي علاقه نبودند که جاي جلاد و شهيد را عوض کنند.

وي در خصوص رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: درباره رياست مجمع اطلاع بيشتري ندارم؛ دوره مجمع در اسفندماه سال گذشته قاعدتا تمام شده است البته در قانون اساسي طول دوره مجمع نيامده است؛ تا زماني که رهبري حکم اعضاي جديد مجمع را ندهند، اختيارات حقوقي اعضاي فعلي پابرجا مي ماند.

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برخي اصولگرايان تندرو راي مردم را قبول ندارند بايد چگونه با اين ها برخورد کرد؟ گفت: هيچ کس حق ندارد راي مردم را به رسميت نشناسد. من سراغ ندارم که کسي گفته باشد که روحاني را به عنوان رييس جمهور قبول نکرده باشد.

وي افزود: همه جريانات سياسي در کشور آدم هاي تندرو و ميانه رو دارند. اينکه هر جرياني بخواهد افراد تندروي خود را دفع کند را قبول ندارم من معتقدم که تندروها را بايد تعديل کرد.

نام دولت آينده بايد تدبير و اقدام باشد

باهنر درباره موضوع کاهش سن وزرا گفت: تغييرات دولت صرفا مربوط به سن وزرا نيست. البته سن وزرا بايد کم شود اما بدانيم که نبايد در اين زمينه افراط کنيم؛ بايد بدانيم که وزارتخانه جاي کارآموزي نيست. افراط و تفريطي نبايد برخورد کنيم. کابينه بايد مجرب و توانمند باشد. در دولت يازدهم شجاعت اقدام کابينه کم بود، برخي وزرا مدبر بودند اما چون فکر مي کردند که کارشان هزينه دارد، اقدام نمي کردند. نام دولت تدبير و اميد بود اما به نظر من بايد نام دولت اينده، تدبير و اقدام باشد.

نماينده سابق مجلس در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا مجلس دهم لابي من دارد؟ گفت: ما هيچ کداممان از شکم مادر مجرب بيرون نيامديم. بالاخره ما به حق يا ناحق هفت دور نماينده بوديم. مجلس کنوني  بالقوه لابي من دارد؛ انشاالله جوانان جلو مي روند و تجربه کسب مي کنند.

باهنر درباره طرح آتش بس يک طرفه زاکاني گفت: رقابت ها بايد زودتر تمام شود. به صورت طبيعي اين رقابت‌ها تا زمان استقرار کامل دولت و راي اعتمادي که رئيس دولت براي وزرايش از مجلس مي گيرد، ادامه خواهد داشت اما مطالبه جدي من از جريانات سياسي اين است که فضا را به سمت راديکاليزه شدن، تند کردن و سياه و سفيد نشان دادن جامعه پيش نبرند.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين تصريح کرد: بالاخره اقاي روحاني پيروز انتخابات شده و نيازي نيست که ايشان هم گاه گاهي تيکه هايي بيندازد يا انتقاداتي را مطرح کند. طرف مقابل هم نبايد تا دولت کارش را شروع نکرده، فقط دنبال مچ گيري باشد يا ثابت کند دولت در پاسخ به مطالبات ناتوان است؛ اين روش ها ظلم است.

وي در خصوص قرارداد با توتال هم اظهار کرد: سعي و تلاش شده اين قرارداد به نفع ملت ايران بسته شود اگر چه ممکن است اشکالات ريزي هم داشته باشد. براي رسيدن به رشد هشت درصدي مصوبه مجلس و مجمع و الحاقيه مقام معظم رهبري، نيازمند ۳۰۰ ميليارد دلار سرمايه گذاري هستيم و  بايد شرکت هاي خارجي را وارد کنيم که بازار پيشرفت و توسعه يافته اي داشته باشيم.

وي تاکيد کرد: بايد از سرمايه گذاري داخلي استقبال کنيم در عين حالي که از سرمايه گذاري خارجي استفاده شود. اگر وارد رقابتي مي شويم بايد با حکومت هاي بيرون از کشور باشد و نه با تخاصم و بايد از توانمندي هاي داخلي استفاده کنيم تا دولت را در پاسخگويي به مطالبات مردم ياري رسانيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html